Home
Van Start
ICA-kompas
ICA-principes
De 7 ICA-principes
Overzicht
1. Vrijwillig en open lidmaatschap
2. Democratische controle door de leden
3. Economische participatie door de leden
4. Autonomie en onafhankelijkheid
5. Onderwijs, vorming en informatiestrekking
6. Samenwerking tussen coöperaties
7. Aandacht voor de gemeenschap
Geschiedenis
Handen uit de mouwen
Coöperatief ondernemen
Overview
Kennistest coöperatief ondernemen
Coöperatief Vlaanderen
Syntheserapport
Woordenlijst
Self-Scan
Inspiratie
Toekomsttraject
Verslag
Ondersteuning
Mijn Account
37 graden
Enkel de velden met een * zijn verplicht
Naam organisatie
Adres
Rechtsvorm
Ander
Ondernemingsnummer (enkel cijfers invullen)
Jaar van oprichting (enkel cijfers invullen aub)
Type coöperatie
Omzet laatste boekjaar (enkel cijfers invullen aub)
Aantal VTE in dienst
Aantal vennoten (bij benadering - enkel cijfers invullen aub)
Conctactpersoon, naam
Contactpersoon, functie
Contactpersoon, e-mail
Contactpersoon, telefoon/GSM (enkel cijfers invullen aub)
Omschrijf de missie en de doelstelling van uw coöperatie.
37 graden cvba is de naam van een coöperatieve die de brug wilt slaan tussen zorg/sociale economie, design/creatie en commerce. In de zorgsector en in sociale economie zitten duizenden mensen waarvan het potentieel nog beter kan worden benut. Lokale designers en creatieven hebben talent en ideeën zat maar missen vaak de link met makers en verkopers waardoor veel ideeën nooit het licht zien. In de commerce van mooie producten is er een overaanbod aan spullen, maar slecht weinig is bezield omdat het anoniem is, vaak van ver weg komt. En bovendien verkoopt iedereen alles, waardoor het alsmaar moeilijker wordt om het verschil te maken.
Beschrijf kort de ontstaansgeschiedenis van uw coöperatie.
Vanuit een samenwerking tussen verkooporganisatie Mamzel, designers en BZN ontstonden de eerste 37 graden-producten. Omdat we geloven dat er veel onbenut potentieel is bij de sociale werkplekken, besloten we dit project in een nieuwe CVBA onder te brengen en zo 37 graden te laten groeien als een sterk verbindend merk tussen sociale economie en de "gewone" economie
Waarom heb je voor het coöperatieve vennootschapsstatuut gekozen?
We willen een sterk netwerk worden dat al onze stakeholders verenigt: zowel zorgorganisaties, maatwerkbedrijven, ontwerpers als onze klanten kunnen toetreden.